Віра і культура
За благословенням
Блаженнішого
Володимира
Митрополита Київського і всієї України

 

Інтернет-версія газети
"Віра і культура"

Архів   Рубрики

№ 9

№ 10

№ 11


 
Абетка благочестя Абетка благочестя

ГОЛОС НА ЗАХИСТ ЛЮБОВІ

Ми продовжуємо ознайомлювати вас, дорогі читачі, з матеріалами, які з різних єпархій УПЦ надійшли і перемогли в конкурсі міжнародного молодіжного семінару (Ужгород, 6 - 2 вересня 2000 р. "Заповідь одна - любити"). Автор цього матеріалу - одна з найактивніших дописувачок журналу "Спасите наши души", керівник молодіжної рубрики "Глас", яка цього року створила велику платформу для молодіжного спілкування на сторінках православної преси. До цього дуже запрошуємо кожного з вас, шановні читачі.

Сучасні уявлення про любов.
Трагедія молодих сімей

Колись у чудовій книзі про єпископа Варнаву (Біляєва) я дізналася із вступної статті про те, що "наука ніжної пристрасті", розлита у світі, мистецтво, філософія - все це уявляється нам часто мудрістю, а от любов до Бога - прісною водою. От тому в сьогоднішньому світі шириться "відмова від любові, бо Любов - Хрест, а переживати закоханість легко і приємно - тож закоханість і стала життєвою позицією міліонів". Сам же Владика Варнава казав: "і безбожники кохають один одного, і бісівський сурогат такої пристрасті прославляється в їхніх романах"...

Замінники любові ми спостерігаємо і в нашому повсякденні - звідусіль. Уявлення молоді про любов та про шлюб перекривляють те високе, в ім'я чого Господь благословив шлюб. Юні душі 15-16 років земного шляху шукають любові і часто уявляють під нею "швидкорозчинну близькість" та почуттєве задоволення. Але такий потяг (поза Богом), як пише свящ. Павло Флоренський в християнському розумінні настільки є далекою від любові, як і фізіологічна функція шлунку. Браття і сестри, знаймо, що вживати слово ЛЮБОВ можна тільки у нашому, Христовому смислі, "відокремлюючи його від усіх статево-почуттєвих чи родових звичок або хтивих пожадань".

Чи не в цьому головне завдання нашого кожноденного "семінару" - постійно нести молодим тремтливе, тепле, істинне слово про любов? Апостол пише: "Напочатку було Слово", то Слово, а не слова... Отож, донести саме те Слово, а не сумнівні слова до юних душ. Юнь завжди, в усі часи в пошуках любові намагається насититись тим, що не наповнює, як пише М. Бердяєв, бо стать за своєю природою не є цілісною, до цілості веде лишень повна любов.

Нині маса газет, журналів по різному перекручують священне слово, забуваючи, що "Бог є любов". Ми, оцінюючи всю цю дешевну псевдопродукцію згадуємо уривок вірша Владики Іоанна святителя Сан-Франциського:

Овидий, ты сказал не о любви,
Которая нам тайны открывает.
Свою любовь любовью не зови,
Она, как иней легкий, утром тает...

Чим більше ми розмірковуємо про уявлення наших сучасників та ровесників про любов, про той комплекс почуттєвих переживань, які прийнято приймати за любов, тим більше усвідомлюєш - це все про нелюбов. Це те, що внутрішнім своїм змістом тотожне поцілункові Іуди. Нажаль, тисячі молодих душ сьогодні навіть не уявляють, що існує цілісний погляд, який дає нам Христова віра, існує чистий світогляд, яким живе Православ'я.

А трагедія сучасної людини в тому, що вона все ще блукає так далеко від цього нетварного світу.

Нинішня сексуальна революція зовсім не звільнила людей, навпаки - вона замінила одні комплекси іншими - ще важчими. Масова квазікультура зробила суттю спільного життя у шлюбі самозадоволення, яке врешті решт повертається істинним обличчям - егоїзмом. Де тепер, - запитує історик і філософ І. Ільїн, - почуття духовної співприналежності Творцеві? Коли егоїзм відкривається, в сім'ю приходить групова самотність, самотність удвох, тобто - пекло. Причому це невідворотно, якщо в основі шлюбу не любов, а інстинктивний потяг або статева потреба. Тоді таке біологічне співжиття приречене на розпад.

Яка ж це родина, - запитує І. Ільїн, коли люди лише витрачають сили на підозри, ненависть чи взаємні недолюблювання? Тут можливі лише психопатичні переживання, неврастенія життєвих невдач... Отець Іоанн Крестьянкин у своїх проповідях з болем каже про те, що ворог роду людського повстав на родину та проти материнства. Саме тому терміново потрібно повертати Богові нашу малу Церкву, нашу правдиву Сім'ю. А це можливо лише, коли ми зможемо "запалити в родині лампаду християнського життя у Бозі".

Колись у добі староруського домостроя родина була справді фортецею, то був великий рідний родинний дім, в якому людина була захищена від суєтних вітрів довколишнього світу. В одній із газет я прочитала цікаві роздуми про те, що слов'янин тоді в ті сиві часи, розумів домострой, як безнастанну духовну роботу, ділання літургійне; тож ідеал домобудування зводився до того, щоб дім був таким, "як у рай увійти"...

Люди у сивій давнині добре розуміли, що любов має корнем своїм "святі душі" (свящ. П. Флоренський), тому любов можлива настільки, наскільки жива душа...

(Далі буде)

Алла Володимирівна Зуєва,
м. Дніпропетровськ,
бібліотекар Свято-Пантелеймонівського храму
дописувач журналу "Спасите наши души".
    
  
№ 10
січень 2002 року

Зміст номера:

Світильникъ Христовъ на Березнякахъ

Різдво Христове потрібно зустрічати по-християнськи

Как празднуется Рождество Христово

История праздника Рождества Христова

Рождество на планете Земля

Вифлием, Храм Рождества Христова

Творческий путь Дмитрия Ниловича Яблонского

Душа, мов та мала дитина - керуймо подихом її

Голос на захист Любові

"Культура – некий костыль, который необходим, если начинает хромать наша духовность"

О нашем усыновлении Богу

Святий Василій Великий, архієпископ Кесарійський

Фетальна терапія чи душогубство?

Таїнственно про інтимне

У світі звуків де світло, а де пітьма?

Історія одного народження для Неба

Свідчення віри

Бо де є мед – там і бджоли прилетять

"Є слово на ціну золота. Це - порада духівника..."

Стежками молодіжних покликань

Різдвяна ініціатива

 
 
 

Газета "Вiра i культура"
Заснована парафією Різдва Христового в Харківському р-ні м. Києва.
Реєстраційне свідоцтво Кі№460 видане Міністерством iнформації України 22 лютого 2000 року.

Головний редактор:
прот. Василій Біляк
Над випуском працювали:
Ірина Білецька,
Сергій Довганич, Віктор Яценко,
Тарас Андрусевич

Худ. дизайн:
Олег та Наталя Степанови
Влас. кор.:
Олександр Андрущенко

Адреса “ВіК”:
03015 Київ,
вул. Шумського, 3.
Храм Різдва Богородиці,
для ВіК (“Віра і культура”).
E-mail:
tarasiy@ukrpost.net
irina@beletsky.sita.kiev.ua

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
 

Співпрацюйте з нами на сторінках наших видань "Православна газета", "Кирилиця", "Камо грядеши" "Віра і культура".

Дописувачів "ВіК" запрошуємо до співпраці. Надсилайте нам короткі повідомлення про ювілейні події з ваших єпархій.
 


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Світло Православ'я`

Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 


 
 

 

На початок сторінки

Hosted by uCoz