БОГОХУЛЬНА ГРА,
АБО В ДУРНЯХ ЗАЛИШАЮТЬСЯ ВСІ
Гральні карти знають усі. Мало таких людей, котрі хоч раз не брали їх до рук і намагався грати у них. Від школярів до людей похилого віку. Але ні перші, ні другі, як правило, не мають й гадки, що ховається за цією грою, що символізують карткові масті, який важкий гріх бере на себе гравець…
Так звані “гральні карти”, які, на жаль, не перевелись іще у багатьох домах – знаряддя ганебного паплюження і хуління розп'яття Господнього. Гральні карти вигадали хрестоненависники і хрестоборці, аби зганьбити священне розп'яття Господа Ісуса Христа. Але коли ми бачимо християн, котрих затягують у цю брудну гру, мовчати – гріх. Святитель Василій Великий вчить: “Мовчанням зраджується Бог”. Карти – засіб бісоспілкування і ворожби. Усі чотири масті означають не що інше, як хрест разом з іншими предметами, які християни вважають священними: списом, губкою і цвяхами, тобто усім тим, що було знаряддям страждань і смерті Ісуса Христа.
Беручи карту із зображенням хреста “трилисника” (див. малюнок 1) і кидаючи її із словами “трефа”, навряд чи хтось замислюється, що це слово означає “скверна” або “погань”. Якщо хрест - символ спасіння – “ поганий”, зрозуміло що так назвати святиню міг тільки ворог Христа і Спасіння людей.
Під час ворожіння карти слугують символічними посередниками між світом духів і ворожкою, через що людина, найчастіше не розуміючи цього, вступає в контакт із демонами. Це лише одна з причин, чому Церква забороняє своїм парафіянам навіть торкатися колоди карт, щоб не спокуситися на богохульство. Давно варто пояснити суть усіх ігор в карти: в дурнях залишаються всі, хто грає.
Масть “віні” (“піки”) (мал. 2) ганьбить євангельський спис св. мч. Лонгина-сотника. Як пророкував Бог, говорячи устами Захарії: “І будуть дивитися на Мене, кого прокололи” (Зах. 12, 10), так і сталося: “Один із вояків списом бока Йому проколов” (Ін. 19, 34).
Масть “чирва” ганьбить євангельську губку (мал. 3) на тростині. Говорячи устами Давида, Бог пророкував: І жовчі поклали у Мій хліб потішення, а в спразі Моїй оцтом Мене напували” (Пс. 69, 22). Це справдилося, про що читаємо в Євангелії: “А один із них зараз побіг і взяв губку та, оцтом її наповнивши, настромив на тростину й давав йому пити” (Мт. 27, 48).
Масть “бубна” ганьбить ковані чотиригранні зазублені цвяхи (мал. 4), якими було прибито до хреста руки й ноги Христа. І як про це пророкував Бог, говорячи устами псалмоспівця Давида: “Прокололи вони Мої руки та ноги Мої” (Пс. 22, 17), так і сталося: “А св. ап. Фома… відказав їм: “Коли на руках Його знаку відцвяшного я не побачу, і пальця свого не вкладу до рани від цвяхів, і своєї руки не вкладу до боку Його, - не ввірую!” (Ін. 20, 25). І все ж повірив, бо побачив.
Тож розуміємо, чому гра в карти є богохульною: Церква пояснює, що гравці знову і знову, хоч символічно і нехотячи, блудним азартом розпинають Господа в серцях своїх.
Степанов Олег
Від редакції: Азарт завжди заводить у блуд. В одному з наступних наших номерів ми готуємо до друку матеріали про небезпеку справжнього нашестя нашого часу - комп'ютерних ігор. Перед випуском цього номеру нам повідомили з Ужгороду, що нещодавно один підліток, отримавши психічну травму під час комп'ютерної гри, викинувся з вікна. Два ченці зі Словаччини довго молилися за його уздоровлення. Досі не відомо - що саме спонукало спокійного хлопця до такого нечестивого безвольного кроку...
|
|
|
№ 5
жовтень 2000 року
Зміст номера:
Проповідь на Воздвиження Чесного та Животворящого Хреста Господня
"Над нами святий Твій Покров"
Повернення Успенського собору
Обитель св. Онуфрія Великого
Богохульна гра, або в дурнях залишаються всі
Твій хід, Васю!
"Почему и я - христианин?"
Благословенне покликання
Основи церковної архітектури
"Чи не впадуть обидва в яму"?..
Пастир і паства
Не просто мова - таємниця
Муж и жена
(Мысли Святаго Иоанна Златоустаго)
Образ Первообразу
Сповідь і Причастя
Настанови святих отців
У молитвах храмового свята
Поверніться на Вкраїну не наймитами, а синами
Захистити любов - врятувати людство
Ты, Русь, вовек останешься святой!
Новини звідусіль
Газета "Вiра i культура"
Заснована парафією Різдва Христового в Харківському р-ні м. Києва.
Реєстраційне свідоцтво Кі№460 видане Міністерством iнформації України 22 лютого 2000 року.
Головний редактор:
прот. Василій Біляк
Над випуском працювали:
Ірина Білецька,
Олексій Аксьом,
Тарас і Оксана Андрусевичі
Художники:
Олег та Наталя Степанови
Влас. кор.:
Ростислав Трьохбратський
Адреса "ВіК":
03015 Київ,
вул. Івана Мазепи, 25.
Духовна Академія.
Ігумену Гавриїлу для "ВіК" ("Віра і культура").
E-mail:
irina@beletsky.sita.kiev.ua
Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
tarasiy@compclub.lviv.ua
Співпрацюйте з нами на сторінках наших видань "Православна газета", "Кирилиця", "Камо грядеши" "Віра і культура".
Дописувачів "ВіК" запрошуємо до співпраці в рубриці "2000". Надсилайте нам короткі повідомлення про ювілейні події з ваших єпархій.
|
|
|