Віра і культура
За благословенням
Блаженнішого
Володимира
Митрополита Київського і всієї України

 

Інтернет-версія газети
"Віра і культура"

Архів   Рубрики

№ 10

№ 11

№ 12


 

ХРЕСНИЙ ШЛЯХ ХРИСТОВИЙ

Протопіп Авакум на початку свого “Житія”, розмірковуючи над створенням світу, уявляє собі, як перед цим відбувалася Предвічна Рада. Отець сказав Синові: “Створімо світ!”, і Син відповів: “Так, Отче!”. “Але цей світ, - каже Отець, - відпаде від свого шляху, і аби його врятувати, Тобі доведеться стати людиною і вмерти”. “Хай буде так!” – відповідає Син. І Господь створив світ. Це, звісно, образні слова, але вони відбивають ту таємницю любові Божої, котра не лише радіє красі створеного, не лише дає нам свободу і життя, роблячи нас дітьми Свого Царства... Ці слова відкривають нам Бога, Котрий іде любов'ю до самої межі, тобто до смерті, і за межу смерті...

І ось розп'яття Христове, ця смерть Невинного має нам нагадати про те, що цей страшний закон залежить від нас і не лише стосовно Христа, але й стосовно один одного. Стосовно кожної людини, долі всієї землі, людський гріх, людська злоба, неправда, жорстокість завжди врізаються у плоть і в душу невинного. Ось перше, про що каже нам образ Агнця Божого, закланого до створення світу...

Якщо згадати Старий Завіт, то побачимо, що Богові довелося карати єгиптян жахами одним за одним, щоби звільнити Ізраїль з єгипетського рабства; найжахливішою карою була смерть кожного первородного в Єгипті. Наче викупом за цей жах Господь повелів Мойсеєві: кожен первородний чоловічої статі, народжений від ізраїльської матері, приносився Йому до храму в жертву, себто віддавався Йому на життя і на смерть, віддавався так, щоб Сам Бог міг вирішити – приймає Він його криваву жертву, чи відпускає за викуп. Цим викупом для заможних людей було ягня, а для бідних – два голуба. Через усю історію Ізраїлю проходить образ: для нашого спасіння загинули діти єгипетські, і на відкуплення за них ми приносимо наших синів – первородних, найдорожчих. І Господь у милості Своїй не вимагає від нас смерті цих дітей, Він їх відпускає з миром жити, але жити вони мають вже як власні діти Божі. І Божий Син, народжений від Діви, Котрий через Матір належить народові ізраїльському, а по Отцеві належить Божественній вічності, це Дитя Богом приймається... Тільки на деякий час Бог приймає викуп голубів – доки не здійснить Його власний Син усе – справу безмежної любові. А закінчить Він своє життя, як кривава жертва; єдиний із первородних за всю історію ізраїльського народу Він умре тому, що був принесений до храму як викуп за Ізраїль, а також за немовлят єгипетських, показуючи тим, що Його смерть є спасінням не лише вибраного народу, але усього людства.

Ось шлях Христовий; але цей шлях каже нам і про нас самих, бо це наш гріх; гріх усього людства і кожного з нас, тому, що гріх землі сплітається з дрібних та з великих гріхів кожної людини. Як ми відкликнемося на це? Бог віддав Свого Сина на смерть, невинного і беззахисного; і цей Син людської і Божественної любові вільною волею на Себе приймає все, що Бог на Нього поклав. Як ми відкликнемося на таку Божественну і людську любов Христа? Як би ми відкликнулися, якби хтось із наших ближніх, друзів чи хтось чужий без примусу віддав своє життя для того, щоб вирвати нас із смерті?.. Невже в нас не вистачить ані серця, ані уяви, аби зрозуміти, що це значить? Невже людина, котра кидається в вогонь для того, щоб спасти іншу людину, і гине, чинить переконливіше за Христа? Не можна відказувати на те, що Христос Є Богом; Він живе і вмирає в Своїй людськості, а не в Божестві. То як же кожен із нас може віддати своє життя чи відмовити у ньому ближньому...

Ось над чим нам варто міцно замислитися, коли ми живемо так, як ми живемо, а не так, як Господь Своїм Життям і смертю нас молить жити.

Митрополит Сурозький Антоній (Блум),
почесний доктор богослов'я honoris causa Київської Духовної Академії
    
  
№ 11
квітень 2002 року

Зміст номера:

Благовіщення Пресвятої Богородиці

Чому нам потрібно поститися?

Пост - время покаяния

Хресний шлях Христовий

Любов завжди на хресті, бо у ній - Воскресіння

Образ Христа. Іконографична типологія

Давньоруський храм. Cтиль і символіка

Таинник покаяния

Одяг віри і спасіння

Поминання спочилих

Константин Кинчев: "У меня один Учитель - Иисус Христос"

Открыта памятная доска к 100-летию со дня рождения прот. Алексея Глаголева

Cвяткування 5-и річчя парафії Різдва Христового

Настанови святих отців

К Тебе, Спаситель, обращаюсь

 
 
 

Газета "Вiра i культура"
Заснована парафією Різдва Христового в Харківському р-ні м. Києва.
Реєстраційне свідоцтво Кі№460 видане Міністерством iнформації України 22 лютого 2000 року.

Головний редактор:
прот. Василій Біляк
Над випуском працювали:
Ірина Білецька,
Сергій Довганич, Віктор Яценко,
Тарас Андрусевич

Худ. дизайн:
Олег та Наталя Степанови
Влас. кор.:
Олександр Андрущенко

Адреса “ВіК”:
03015 Київ,
вул. Шумського, 3.
Храм Різдва Богородиці,
для ВіК (“Віра і культура”).
E-mail:
tarasiy@ukrpost.net
irina@beletsky.sita.kiev.ua

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
 

Співпрацюйте з нами на сторінках наших видань "Православна газета", "Кирилиця", "Камо грядеши" "Віра і культура".

Дописувачів "ВіК" запрошуємо до співпраці. Надсилайте нам короткі повідомлення про ювілейні події з ваших єпархій.
 


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Світло Православ'я`

Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 


 
 

 

На початок сторінки

создать сайт самому
Hosted by uCoz