Блаженнішого Володимира Митрополита Київського і всієї України
|
ДЛЯ ЧОГО ГОСПОДЬ ВОЗНIССЯ НА НЕБО"Вознесся Господь наш на небо, да не опечалит нас, но да устроит нам полезнейшее", – говорит свт. Димитрій Ростовський. І все життя Його, всі діяння Його мали за мету нашу користь і наше спасіння, тому і вознесіння Його було для нашого блага. "Але Я істину кажу вам: краще для вас, щоб Я пішов, бо, як не піду, Утішитель не прийде до вас, а як піду, то пошлю Його до вас" (Ін. 16, 7). Ніби так каже: слухайте розумно, возлюблені учні Мої: кожному з вас потрібно буде вийти на проповідь Слова Божого у світ цей; а у світі скорбними будете; "...ви будете плакати і ридати, а світ зрадіє; ви печальні будете, та печаль ваша за радість буде" (Ін. 16,20). Потрібно, щоб у тій скорботі, у тих плачах та риданнях хтось утішив, зміцнив та заспокоїв вас. Піду до Отця Мого і пошлю до вас Утішителя Духа Святого, Який від Отця виходить, Який втішатиме вас завжди у ваших печалях та скорботах. Тому істинно кажу вам, що Я піду. Вознісся Господь наш від нас на небо, і з висоти дивиться на нас, як Отець на чада, як Пастир на овець Своїх, як орел на пташенят своїх, як воєвода на воїнів своїх, та бачить кожного, бачить потребу й сподівання кожного, подає кожному допомогу у потрібний час. Подвизався страдницьким подвигом св. первомученик Стефан, коли забивали його камінням іудеї: а Господь наш отверзши небо, з благістю дивиться на нього, так, що сам мученик у радощі сказав: "бачу небеса, що розкрились і Сина Чоловічеського, Який стоїть праворуч Бога" (Діян. 7, 56); поспішає у Дамаск Савл перслідувати Церков Божу, дихаючи погрозами та вбивством: а Господь наш, побачивши те з висоти небесної, творить йому перпону, осліпивши очі його тілесні світлом небесним і зупинивши його гласом: "Савле, Савле! Чому ти гониш Мене?" (Діян. 9, 4). Так, взираючи на нас з висоти, Господь допомагає рабам Своїм! Вознісся Господь наш і від нас на небо, там влаштує нам шлях на небеса та буде Провідником нашим у небесну країну. До вознесіння Господнього на небо не було людині шляху до неба. Не міг жоден до цього піднестися на небо, хоча б і був він праведником і святим. Коли Господь наш прийняв людське єство піднісся на небо, у ту ж мить відкрився путь на небеса всьму родові людському. Цим шляхом протікли, послідуючі за Христом душі святих праотців і пророків, зведені з пекла, ним увійшли апостоли, святителі, мученики, сповідники; ним і нині здіймаються достойні та праведні люди, які послідували стопами Христовими; усім відомий нині шлях до небес, тож не лінуймося лише підійматися ним! Вознісся Господь наш від нас на небо, там просить за нас перед Богом Отцем. Тому так написав св. Іоанн Богослов: "...а коли б хто согрішив, то ми маємо Заступника перед Отцем, Іісуса Христа, Праведника. Він є умилостивлення за гріхи наші” (1Ін. 2, 1-2). Отже, не лякаємося, грішні люди, не зневірюємося у спасінні нашому: будемо благонадійними, перед Богом Отцем, Христа Спасителя доброго маємо Заступника про нас. Тільки не лінуймося ми при Ньому возсилати до Отця теплі наши молитви, щоб заступився за нас Христос Господь перед Богом Отцем, показуючи Йому рани Свої, винесені за нас, і ними, ніби устами молитовними, умилостивляючи Його. Але за кого предстательствує Іісус Христос? - За яких грішників? За тих, які каються, а за тих, хто не кається Він не просить милості в Отця Свого. Грішник, пербуваючи у нерадінні і нерозкаяності, постійно накопичуючи гріхи, вдруге розпинає Господа, і кров Сина Божого, яка пролилася за нього, зневажає нерозкаяністю своєю. Отже, тремти, грішник, коли перебуваєш у нерозкаяності, щоб не спіткала тебе раптово помста Божа, і знищений будешь з землі живих, і засуджений будеш разом зі вбивцями, що розіп'яли Сина Божого. Вознісся Господь наш від нас на небо, щоб приготувати нам обитель на небесах, де будемо жити вічно та співцарствувати Йому, Господу нашому. Бо так сказав Він Сам: "Я йду приготувати місце вам. І коли прийду і приготую вам місце, прийду знов, і візьму вас до Себе, щоб і ви були там де Я" (Ін. 14, 2-3). Добра і сповнена радості причина вознесіння Господнього! Господь вознісся від нас на небо, щоб уготовити кожному з нас місце на небесах.
А нам, грішним, де уготовив Ти місце, Господи? – Чи буде і для нас хоча б маленьке місце на небесах? – Страшить нас возлюблений учень Твій, Іоанн Богослов словами: "і не ввійде до нього ніщо нечисте, і ніхто, відданий мерзоті і неправді, а тільки ті, котрі записані у Агнця в книзі життя" (Одкр. 21, 27). І не лише страшить, але і суворо виженає, кажучи: "а зовні - пси і чародії, і любодії, і убивці, і ідолослужителі, і всякий: хто любить і чинить неправду" (Одкр. 22,15). Отже, невже й немає нам місця на небесах: вже нас й не пустять туди, і проженуть звідти? – Але Господь наш, взираючи на нас світлими і милосердними очами, каже: "не прийшов призвати праведників, але грішників; отже, покайтеся – і сподобитеся равної честі со святими і праведними. Де місце Петру, який відрікся Мене і потім плакав гірко, де місце жінці блудниці, яка плакала біля ніг Моїх, де місце блудному сину, митарю, розбійнику, – там буде місце і вам, про гріхі ваши гірко плачучим, як Петр. Припадіть до ніг Моїх з покаянням, як блудниця, поверніться до Мене, як блудний син, будьте смиренними, як митар, співрозіпніться Мені, як розважливий розбійник, покайтеся – і спасетеся. На небесах у Мене приготовлене місце і для вас, і ви вміститеся во утробу милосердя Мого". (Вибран. у скороч. з "Твор. св. Димитрія,
митрополита Ростовського") |
|
|