За благословенням Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї України | ||
Інтернет-версія
газети
|
![]() |
газета для всіх тих, хто любить Православіє № 47 |
![]() ПРАВОСЛАВНА КУЛЬТУРА І СУЧАСНІСТЬХоча розвиток технологій (інтернет, мобільний зв'язок) зменшив відстань між людьми та водночас він віддалив їх від сенсу життя, каяття у своїх гріхах і рятівного шляху до Христа. На жаль, сучасному "культурному" і "цивілізованому" світові Христос не потрібен, натомість прийшли супергерої, зірки естради, кіно і телешоу, а це все, ясна річ, – кумири. Інформаційний вплив настільки потужний, що більшість людей опинившись у полі його згубного тяжіння, геть-чисто забули, що людина – це не лише біологічно мисляча істота споживання, а що у неї є вічна душа, мета якої творити добро, сіяти любов, йти до світла Божого, очищатися від гріхів і допомагати іншим. Деякі православні, аби позбавитися "джерела гріха", вдаються до радикальних кроків, приміром, викидають телевізор. На перший погляд, це ніби і перегин, але, як правило, це допомагає, якщо, звісно, інші члени родини не стануть частіше забігати до сусідів чи друзів, аби подивитися "ящик". Тут головне інше – що дивитися, коли, скільки часу і навіщо. Голос Церкви почує кожен, якщо він здатен ще чути Істину. Церква не мовчить, а промовляє і діє голосно і прямо: мовою того ж телебачення і багатьма друкованими виданнями, інтернет-порталами (понад 330 наіменувань теле-, радіо-, друкованих та інтернет-проектів сьогодні має УПЦ!), форумами, православними ярмарками, фестивалями, виставками, спектаклями, конференціями, концертами, акціями і завдяки цьому не чимало людей навертаються до Христа Спасителя! ![]() Активно проводяться навчання катехізису, іконопису, вишиванням ікон бісером (останнє, стає навіть модним). Православна культура привертає до себе людей не лише виставками іконопису, а і фестивалями православного кіно, або співу, авторської пісні. І приходять туди не тільки православні, а невоцерковлені люди, які ще не готові щонеділі відвідувати богослужіння, соборно молитися, сповідатися і причащатися, але вже відчувають духовну спрагу. Тож такі заходи конче необхідні, аби люди могли глибше пізнати Православ'я, проникнути у суть його місії любові. Православна культура починається перш за все з культури молитви, культури поведінки, культури богослужіння, а вже потому – іконопис, спів, музика, архітектура. Але для декого складно одразу сягнути глибини, тож вони починають свій шлях духовного виправлення, за словами апостола Павла: "Спочатку душевне, потім духовне", тобто спершу сприймають зовнішні атрибути, а через них уже проникають у сутність. А сутність – це любов Христова, яку й проповідує Церква в усі віки. Тож "культурний вікенд" у 3D-кінотеатрі, за боулінгом, шопінгом чи перед екраном телевізора – насправді, безкультурний! Натомість присвятити вихідні богослужінню, добрим справам, читанню духовної літератури, паломництву чи теплому спілкуванню у колі друзів чи родичів – ось це справжня культура. А якщо вдасться привести у храм гота, емо, панка, сектанта або розкольника – це вже місіонерство. Тоді через молитву, сповідь, причастя, ікону, спів, церковне зодчество, літературу ми з допомогою Божою, соборно, зможемо воцерковити сучасну субкультуру, де вже не буде місця гріху і розпусті, а буде Любов Божа. Православна культура – це всі творчі здібності православної людини, націлені на те, щоб творити добро, нести світло Христове, де все (кожна літера, слово, риска, крок, рух) сповнене любов'ю Божою. Диякон Олег Степанов
|
|
|